Ves al contingut principal

terra baixa del lluis homar

Terra Baixa
Teatre Borràs (urquinaona)
20:15h dijous 4 desembre 2015
Lluís Homar



Em van convidar a veure l'obra de teatre d' Àngel Guimerà, Terra baixa, aquella que vaig veure una vegada fa molts anys... a un lloc que no recordo, també vaig llegir el llibret a l'assignatura de literatura catalana amb l'Anna García a BUP... i fa poc el film impressionant fet per TV3 amb l'excel·lent Marina Gatell...
http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/nom-programa/Terra-baixa/video/3678630/

La meva mare és una apassionada del teatre i des de ben petita m'ha inculcat aquest amor a l'escena...

i a la interpretació....
recordo quan de petita ella estudiava putxinel·lis al Teatre Lliure de Gràcia i m'ensenyava un llibre de carotes que em feien una mica de por, tot sigui dit...

La vaig explicar que aniria a veure l'obra aquell mateix vespre 3 de desembre després del setè aniversari del meu nebot...


Primer vaig convidar a una nova amiga que finalment no va voler /poder venir...


Li vaig comentar a la meva mare al matí i vaig veure la seva cara de "perquè no m'has convidat a mi..."

quan ella de fet moltes vegades hi va sola al teatre...
i de fet em vaig sentir malament de no haver pensat en ella primer...
és un dels meus errors recurrents....
deixar de banda a la gent més important de la meva vida...
per gent nova que no conec de res...
però d'això tracta la vida... de veure les coses i aprendre, per no tornar a decidir tan malament...
i fer la pròxima ... o millor....

L'Àngel Guimerà a Terra Baixa  vol parlar dels patiments vitals tan ancestrals i baixos, aquestes patinades vitals que fem cadascú a la nostra existencia..
i les diferents cares que portem...màcares... de putxinelli...
segons ens convingui...
fins que un dia sortim de la zona de confort... de l'espiral...
i ens alliberem...
si tenim sort...
clar...

I res allà al Teatre Borràs ( que em recorda a la plaça Borràs i al joc de màgia...) a la fila 12 seient 6 i 8 vàrem gaudir de la presència constant d'un ésser sobre humà a un escenari efímer... blanc de dins i obscur de fulles de tardor de fora...
amb la veu orgullant de la Sílvia Pérez Cruz....
(per un moment vaig creure que era a dins de el Somni *

Desenganxar-te de segons què t'oprimeix costa...

pujar al drac i volar...
i fluir...
sincronitzar, tancar els ulls... concentrar-te en el moment present...
tots els personatges en un de sol, que volteja als meus ulls...
ara és la Marta.... aquest nom ressona als meus records...
ara es diuen #stalker ... els obsessius d'amors platònics...
en Manelic és un somiador amb els somnis patriarcals al cor...
i cec...
el Sebastià és l'stalker aquí...
però totes som un bocí de cada personatge alhora a la vida... a cada instant...
i l'Homar així ho vol transmetre...
no som una persona només...
som una roda de sers que en espiral, com l'ADN.... regiren a dins de cada ànima...
ara sóc tota ego... ara sóc lliure... ara danso amb la mort i trec la pistola i disparo al cor...

Tinc cor i em sento més Manelic...
sempre i ara...
el que veiem i el que no...
no em quedo a casa estirada mirant les estrelles girant...
vol alguna cosa més abans del seu viatge crec...
s'apropa...
i fujo cap a algun lloc on em criden... on se que trobaré a les de sempre ballant...
veure cares noves... ulls d'ahir...
i llavis d'avui...
i el meu dit l'assenyala...
ella tria ballar amb una altre...
després...
hauré de volar amb la vespa cap a casa...
i regira la Terra Baixa als meus ulls...
bessa llàgrimes...
perquè sento, i no sóc capaç de deixar de fer-ho, tampoc ho vull..
No cerco res en les altres persones...
només compartir-me....
i viure...
ara ballar, ara riure... ara silenci....
comença el Homar...
una i mitja després....
torna el silenci....
la tornaria a veure...
però, no vull res més...
aquesta vegada m'hauràs de convidar tu

*(avui amb tots els cors...

encara que sempre brilla la màgia...

bso: https://www.youtube.com/watch?v=6w5xFkIgye8


@luxtana



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

concierto Marta Gomez y Quinteto Rosa Sanchez jueves 19 Mujeres pa lante

Concierto  Marta Gómez y Rosa Sanchez Música junto al Quinteto Rosa Sánchez  en la Bonemaisson día Jueves 19  junio 20:30h                                                                 Colectivo Mujeres Pa´lante ….
participa, apoya y ven al concierto!!! + info: http://www.mujerespalante.org/ *escucha en Spotify https://play.spotify.com/album/2ycMNGQgsaYhkoyS03U9ZX

Expo A la Sombra del Lobo Ruth Soria Galería Mutuo Barcelona

Expo A la Sombra del Lobo  Ruth Soria  Galería Mutuo Barcelona Méndez Núñez 7 Barcelona, 08003 Barcelona
INAUGURACIÓN: Jueves, 24 Noviembre a las 20h
EXPOSICIÓN EN CURSO: 21 Noviembre - 23 Diciembre
Evento facebook: https://www.facebook.com/events/749183941886137/

Ateneu Popular El Rec avis desallotjament imminent

Ateneu Popular El Rec  avis desallotjament  imminent 
Benvolgudes i Benvolguts,

Els col·lectius que són membres de l'Ateneu Popular El Rec ens fan arribar aquest correu per a difondre'l entre les entitats i veïnat del barri. Aquí us l'adjuntem:

Benvolgudes entitats del Fort Pienc,

Des de l’Ateneu Popular El Rec us volem fer coneixedores de l’actual situació d’imminent desallotjamentque estem patint.
Com bé sabreu, el teixit associatiu juvenil del Fort Pienc vam decidir, ja fa més de dos anys, okupar una antiga seu de Bankia per desenvolupar els diversos projectes i construir-hi l’actual Ateneu Popular. 
Per la manca d’espais per al jovent del barri i pels preus abusius del mercat immobiliari, vam defensar i defensem obertament l’okupació d’espais en desús per desenvolupar l’activitat delteixit juvenil del Fort Pienc, especialment els d’aquells monstres immobiliaris i financers que han estat repetidament rescatats amb els nostres diners mentre ens fan fora de casa quan no els la p…